10/25/2023

Nu får alla UF-företagare i Sverige ett e-handelshem.

Nyligen gick Quickbutik och Ung Företagsamhet Skåne in i ett officiellt partnerskap för att främja framtidens entreprenörer genom att bland annat erbjuda UF-företagare i Skåne en kostnadsfri e-handelslösning.

Efter en flygande start med många unga entreprenörer som startat upp kan vi nu meddela att UF-samarbetet blir till ett nationellt samarbete.

"Det ska vara en självklarhet att morgondagen entreprenörer ska kunna testa sina idéer och komma igång med sitt företagande på ett snabbt och enkelt sätt. Gensvaret från Skånes UF-företagare har varit överväldigande och det känns fantastiskt att snabbt kunna växla upp till en nationell nivå så att fler får möjligheten att testa sina idéer." säger Filip Egger, produktchef på Quickbutik.

Det nationella samarbetet öppnar upp för fler än 10 000 ambitiösa unga företagare att testa vingarna med en helt egen webbutik. Det markerar också ett viktigt steg framåt för att stödja unga entreprenörer och främja entreprenörskap i Skandinavien.